Resumo do pleno do mes de marzo de 2019
Foi o pleno dos Orzamentos do ano 2019.
Expuxemos que a estas alturas e ante a proximidade das eleccións municipais non se deberían presentar. O prazo para facelo iníciase o 15 de outubro e fóronse retrasando.
O noso voto foi EN CONTRA xa que non compartimos nin as formas nin moitos puntos do fondo.
Presentáronse, logo de levar meses pedíndoo, o 20 á tarde para a reunión da comisión o 25 ás 9.3o. Pouco tempo para facer unha análise axeitada.
Seguen sen ser participativos xa que nin se nos deu a posibilidade de participar neles ( iso que presentamos 30 iniciativas a eles a primeiros de marzo). A veciñanza non tivo canles de participación.
En canto ao fondo non vemos variación nas partidas, moitos son “un copia e pega” do anterior.
As Axudas escolares iguais as dos últimos tres anos.
As axudas a entidades TODAS non se resolven por concorrencia competitiva senón que fanse por convenios. Isto non vai aparellado a uns criteios obxectivos e claros.
Falsos contratos menores e Licitacións.
Segue habendo informes de Secretaría e Intervención onde explican que hai disfrazados de contratos menores contratos que deberían ser licitados. Son en realidade contratos maiores
.- contratación da iluminación pública.... e outros xa indicados no informe de intervención.
Licitar servizos: alumeado,Augas, piscina, gardeiría
INCUMPRIMENTO:
.- DE ordenanzas por elaborar ou revisar según o plan normativo do 2018 que é copia do incumprido no 2017 ( ordenanza fiscal 14, 20, 22.., de caixeiros automáticos, ocupación de solo…
SERVIZOS PÚBLICOS
Este goberno non ten una política de servizos públicos municipalizados e aboga pola externalización de servizos. Segue cunha folla de ruta externalizadora. Como xa fixo cos orzamentos aprobados no 18.
Na memoria explicativa do orzamento segue a falarse de licitación de servizos
É chamativo que algúns deste servizos estean , neste momentos, a cargo de empresas privadas.
O goberno local amortiza estes postos de traballo que logo se contratan a empresas.
CADRO DE PERSOAL
No Orzamento deste ano 2019 contamos con dous informes técnicos no tocante ao cadro de persoal deste concello.
O informe xurídico expresa dun xeito bastante meticuloso a situación de persoal funcionario e laboral fixo. Sinalando adxcricións a postos de traballo “sin estar suxeitas ao procedemento legal establecido” en situación de fraude de lei.
Explicando o rexime xurídico da oferta de emprego público e os sistemas de provisión dos postos de traballo.analiza a situación real deste concello e observa ilegalidades manifiestas e graves incumprimentos legais “ que se perpetuaron no tempo con absoluta inacción”.pois “non se levaron a cabo procesos selectivos.
Esta situación pode suponer graves prexuicios para o interese público local.
O informe de Intervención tamén apunta a consecuencias para as arcas públicas.
Esta situación xa estivo presentada para o orzamento do ano 18 e non houbo ningún cambio.
A gran mayoría dos postos están en situación de vacantes.
Cremos que xa con isto é abondo para non respaldar os orzamentos que o goberno municipal do PSOE encabezado polo Sr, Fernández.
Dende o BNG afirmamos que hai outro xeito de xestionar os fondos da nosa veciñanza.
Rogos e preguntas:
1.- VIDRIEIRO
Na zona de Vidrieiro hai fochancas de gran tamaño e nalgún cruce sinais de circulación tiradas.
ROGAMOS arranxo destas.
2.- OCUPACIÓN DE ZONAS PARA APARCAR.
Sendo unha vila con graves problemas de prazas para aparcar. Nas inmediacións da alameda están ocupadas por mesas, cadeiras e parasoles.
PEDIMOS control destes feitos que eviten estas ocupacións irregulares.
3.- CONVOCATORIA DA XUNTA DE PORTAVOCES.
Falouse de facer convocatoria para poder analizar o PEPRI.
SOLICITAMOS a súa convocatoria inmediata.
4.- PATIO DO EDIFICIO DE SERVIZOS SOCIAIS.
Está sendo utilizado como lugar onde se almacenan materiais de refugallo.
ROGAMOS Unha intervención de limpeza.
5.- PÁXINA WEB.
Parece ser que xa está rematada e que se vai presentar ao público en xeral en breve.
SOLICITAMOS poder coñecela con anterioridade a esta estrea.
6.- LICITACIÓN DA PISCINA MUNICIPAL.
Dende que rematou o contrato había o compromiso de facer esta licitación en breve espazo de tempo.
PEDIMOS a súa licitación.
7.- CUMPRIMENTO DE MOCIÓNS APROBADAS.
Cando se aproba unha moción o goberno municipal ten a obriga de cumprir os acordos.
Na Moción de Memoria Histórica se nos dixo en varios plenos que se estaba a estudar cumprila con algunha actividade.
SOLICITAMOS o seu cumprimento.
8.- GARDEIRÍA MUNICIPAL.
Vanse acometer obras nesta instalación que afectarán usuarios/as e traballadoras.
ROGAMOS a elaboración dun plan de actuación que evite someter aos nenos/as a situacións de ruídos, po ....
9.- PATIO CUBERTO DO CEIP DE ANDRADE.
Tendo en conta que os centros educativos deben contar con instalacións axeitadas para o alumnado.
O CEIP de Andrade carece de patio cuberto.
PEDIMOS que se estude esta necesidade e se traslade a petición do mesmo ante a autoridade educativa.
10.-LICITACIÓN DO MANTEMENTO DO ALUMEADO PÚBLICO.
O gasto deste servizo é moi importante e non pode, segundo repetidos informes técnicos seguir facéndose en falsos contratos menores.
SOLICITAMOS que se licite este servizo.
11.- DESATENCIÓN AO REQUERIMENTO.
No decreto 93 deste mes faise alusión á desatención do requerimento de Augas de Galicia polos verquidos en Ver. Isto conlevou unha infracción leve cunha multa de 500€.
ROGAMOS que estas situacións non se repitan polo que supoñen para as arcas do municipio.
1.- BASES PARA LICITACIÓN DOS POSTOS DO MERCADO.
No pleno de xaneiro do 2019 afirmouse que nunha semana estarían esas bases feitas. No de febreiro que hai un borrador.
Como está a situación a finais de marzo? Houbo que enviar preguntas ao servizo xurídico da Deputación que solicitou documentación de cada posto. Todo en análise.
En canto tempo estimen que se fará e poderá abrir o Mercado?Tan pronto se poida. Hai diversidade de situacións.
2.- PLAN DE TRANSPORTE PÚBLICO POR ESTRADA.
No pleno do mes pasado preguntamos pola situación deste Plan para Pontedeume.
Os anteproxectos nos que está implicado este concello están abertos a alegacións. XG639: Termos municipais de Pontedeume, Cabanas, Vilarmaior e Irixoa. XG641: Comarca do Eume.
Dixéronnos que estaban estudándoo e en tempo de alegacións
Presentaron algunha alegación?Non nese prazo.
3.- PLAN NORMATIVO 2019.
No pleno de decembro do 2017 aprobouse o Plan Normativo para o ano 2018 que contemplaba unha temporalidade que segundo se nos dixo no pleno de xuño dese ano non se estaba a cumprir.
Que se fixo dese Plan? Feita a ordenanza de BIC.
As demais están en borradores. Agardan que con novos traballadores xa se rematen. ( ocupación de solo, rebaixas e taxas de vehículos verdes...)
Cal é o grado de cumprimento neste ano 2019?
4.- AXUDAS DE MATERIAL ESCOLAR.
Xa estamos achegándonos ao derradeiro trimestre do curso 18/19.
En que situación están estas axudas?Xa está a lista de admitidos/as. O prazo de xustificación remata o 1 de abril e logo xa se procederá ao pago.
Cando pensan convocar as seguintes?Para o inicio do curso 19/20. Posiblemente logo de xullo.
5.- ESPELLO DE ESTEIRO.
Xa hai un ano que se solicitou a súa colocación.
Para cando será unha realidade?Xa está.
6.-RECOLLIDA DE PILAS.
Xa hai meses que pedimos que houbese puntos de recollida de pilas.
Xa teñen algún plan? Hai dous puntos de recollida: FOREMDES e edificio de Servizos Sociais.
Non se poñerán na rúa pois consideran que non é axeitado.
7.- SEGURIDADE NOS PASOS DE PEÓNS INSTACIÓN DE NOVOS
En reiteradas ocasións pedimos medidas de seguridade para diversos pasos de peóns. Actualmente colocaron 12 ollos de gato en dous.
Cal é a planificación que teñen? En Ricardo Sánchez seguen agardando pola autorización.
PASO DE PEÓNS NA ALAMEDA.
Esta foi unha demanda feita hai tempo dado que é un espazo transitado. É unha vía da vila.
Para cando? Cando estea o informe da policía municipal.
8.- VEHÍCULOS RESPECTUOSOS CO MEDIO.
Solicitamos unha rebaixa do imposto de vehículos para aqueles que fosen respectuosos co medio ambiente.
Xa pensaron que facer? Está contemplado no borrador.
9.- PRAZAS DE APARCADOIRO.
Díxosenos que estaban a estudar o cumprimento da súa promesa para a creación de prazas de aparcadoiro.
Cal é o plan neste momento? Hai varias fincas miradas, nas parroquias e na vila. O PXOM non ten terreos dotacionais no casco.
Xa teñen proxectos de situación? Cando haxa respostas.
10.- RESPOSTA AOS ESCRITOS.
O 14 de febreiro rexistramos un escrito con diferentes preguntas en relación ao servizo das escolas deportivas municipais.
Cando contestarán ao mesmo? Está rematándose a resposta. Houbo que agardar a que a empresa explicase o solicitado. Ela borouse informe do técnico municipal.
Como está a situación actual do servizo?
11.- COLISEO GARCÍA NOVOA.
Prometeron realizar xestións para adquirir este local.
Cales foron as actuacións ata agora? Está descartado para este fin por dous motivos. O principal é que para facer un auditorio habería que a cometer unha reforma integral ( coa colocación de accesos legais, zonas de emerxencia ascensor, servizos...) quedaría reducido o espazo e o aforo.
Por outra bando agora mesmo falan de 500.000 €.
É inviable.
12.- SERVIZO DE AXUDA A DOMICILIO.
Actualmente a empresa que realiza este servizo está en prórroga.
Cal é a situación actual?
O contrato era de 2 máis 2
Rematan o 21 de maio. A empresa remitiu un escrito no que expón que non quere a prórroga.
Disque non lles é rendible e que non poden sostelo.
Está disposta a empresa a continuar con este servizo?
Non queren. A solicitude está presentada en tempo e forma axeitados.
Están obrigados a continuar, por lei, xa que é un servizo de emerxencia social mais o concello ten a obriga legal de sacar a licitación no menor tempo.